ONEXOX
BannerFans.com

GERAI TERKENAL DI TELOK KEMANG, PORT DICKSON HANGUS TERBAKAR

on Wednesday, August 20, 2014

TELOK KEMANG – Sebanyak enam daripada 20 buah gerai di Dataran Sri Kemang, Telok Kemang hangus terbakar dalam kejadian awal pagi tadi.

Kejadian berlaku sekitar jam 1.30 pagi itu mengakibatkan gerai makan dipantai terkenal Telok Kemang ini hangus terbakar.

Seorang mangsa, Husin Aton, 52, berkata, ini adalah kejadian kebakaran pertama berlaku di kawasan gerai Pantai Telok Kemang sejak dia mula berniaga hampir 40 tahun di situ.

“Kerugian yang dialami juga mencecah puluhan ribu memandangkan di dalam gerai ini teralu banyak barang berniaga yang disimpan,” katanya.

Dalam pada itu, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Telok Kemang, Mohd Izwan Said berkata, struktur gerai yang di bina dengan papan menyebabkan api merebak dengan cepat.

“Walau bagaimanapun, melalui kaedah offensive, pasukan bomba berjaya mengawalnya api dengan baik.

“Di gerai berkenaan, dianggarkan hampir 30 tong gas memasak milik peniaga gerai itu dan dengan kaedah offensive kita berjaya mengawal api seterusnya mengelakkan tong gas berkenaan meletop sekaligus memburukkkan keadaan kebakaran,” katanya.

Seramai 20 anggota bomba dengan dua jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Telok Kemang dan Port Dickson terlibat dalam operasi menyelamat ini.



Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved