ONEXOX
BannerFans.com

PAKATAN RAKYAT BANTAH CADANGAN HARAMKAN ARAK DALAM PESAWAT MAS

on Wednesday, August 27, 2014

Tolong Kekalkan Arak

Lapor portal blog pro pembangkang, Negara Pakatan Rakyat, mengatakan bahawa Pakatan Rakyat akan membantah cadangan beberapa pihak untuk mengharamkan penjualan arak dalam pesawat MAS.

Menurut portal berkenaan, cadangan pengharaman arak tersebut dikaitkan dengan beberapa insiden malang yang menimpa MAS kebelakangan ini seperti MH370 dan MH17.

Mengulas mengenai cadangan itu, penulis blog berkenaan menganggap cadangan itu adalah cadangan bodoh. Ini kerana beratus syarikat penerbangan dalam dunia juga turut menyediakan arak dalam pesawat mereka, termasuk syarikat penerbangan dari negara-negara Islam, tetapi tidak pernah terhempas.



Dipetik dari blog Negara Pakatan Rakyat,

“Sebetulnya, begitulah Malaysia ini kalau semua nak tahu. Kaki kanan yang berpenyakit, kaki kiri pula yang kena potong. Macam dalam kes MH17, apa kaitan arak atas pesawat itu dengan peluru berpandu yang ditembak pihak pro Rusia?”

“Adapun kejadian malang yang menimpa MH17 dan MH370 tidak ada kaitan langsung dengan penyediaan arak dalam pesawat. Yang nak minum arak itupun bukanlah penumpang beragama Islam, sebaliknya yang bukan beragama Islam.

“Kalau penumpang Islam nak minum pun apa salahnya, itu hak mereka, bayaran telah dicaj dalam tiket kapal terbang,” jelas penulis blog berkenaan.

Bagaimanapun, pemilik blog berkenaan menegaskan sekali lagi MAS perlu mengekalkan arak dalam pesawat kerana ia boleh menarik lebih ramai penumpang dari negara-negara Eropah untuk menggunakan perkhidmatan MAS.

“Jika boleh, arak perlu disediakan kepada semua penumpang pesawat, bukan sahaja kepada dengan yang bukan beragama Islam. Barulah orang minat nak menggunakan perkhidmatan MAS sebab ada tarikan tersendiri yang tidak ada dalam syarikat penerbangan lain.” 


PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved