ONEXOX
BannerFans.com

Tuduhan Bawa Masuk Singapura – Ketua Pemuda PAS Rembau bidas kenyataan Menteri Besar N9

on Thursday, August 28, 2014

28 Ogos 2014 Rembau – Ketua Dewan Pemuda PAS Kawasan Rembau, Sahrizal Masrudin hari ini membidas kenyataan Datuk Seri Mohamad Hasan yang mengatakan agenda sulung Pakatan Rakyat sekiranya memerintah Malaysia ialah membawa kembali Singapura menyertai negara ini.

Sahrizal menyeru agar Datuk Seri Mohamad Hasan supaya lihat sendiri apa yang berlaku di Negeri Sembilan khususnya di Rembau pada ketika ini. Siapa yang mempelawa Coca Cola untuk mendirikan kilang terbesar mereka di rantau ini di Negeri Sembilan? Berapa banyak tanah orang Melayu di Rembau yang diambil untuk projek landasan keretapi berkembar yang akan mempercepatkan perjalanan dari selatan termasuk rakyat Singapura ke utara?

Berapa banyak projek perumahan baru di Rembau ini yang tidak mampu dibeli oleh kebanyakan orang Melayu di sini?

Malahan Sahrizal sendiri mendapat banyak keluhan dari orang Rembau akan masalah kenaikan harga barang, masalah harga getah yang rendah, masalah perbelanjaan yang besar untuk pelajar yang ingin melanjutkan pelajaran ke IPT dan 1001 macam lagi masalah yang terdapat di daerah ini di mana Datuk Seri Mohamad Hasan sendiri adalah merupakan Ketua UMNO Bahagian Rembau.

Kenyataan bahawa Pakatan Rakyat akan membawa masuk kembali Singapura seolah-olah hendak mengalihkan isu yang sedang dihadapi oleh rakyat pada ketika ini terutama orang Rembau.



Sumber



PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved