ONEXOX
BannerFans.com

Selebriti dan Kerabat : Noktah pilu kisah cinta Mazwin Hamzah @ Mazuin

on Thursday, November 27, 2014



Wanita dalam gambar ini adalah Mazwin Hamzah bekas Isteri kepada Duli Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Bendahara Seri Maharaja Permaisura Pengiran Muda Haji Sufri Bolkiah Ibni Al-Marhum Sultan Haji Omar 'Ali Saifuddien Sa'adul Khairi Waddien atau lebih dikenali di Malaysia sebagai Pengiran Sufri.



Sedikit kisah cinta Mazwin dan Pengiran Muda Haji Sufri.

Pertemuan pertama mereka di Vila Cinta Bersemi (kediaman Sufri di Jalan Ampang, Kuala Lumpur) telah memberi kesempatan untuk sama-sama bertentang mata.

Bagaimanapun, itu bukanlah pertemuan rasmi oleh  Mazuin tetapi sebaliknya, rombongan artis Malaysia  yang menyertai Mekar Sejambak dipelawa untuk bermesra dengan Sufri sebelum rombongan itu  dijemput ke Bandar Seri Begawan untuk meraikan  baginda sempena majlis ulang tahun kelahirannya  pada penghujung Julai 1987.

Rombongan artis Malaysia mendapat layanan yang  cukup hebat dan beliau pula sudah tentu mendapat  perhatian Sufri yang memastikan sambutan dan  layanan kepadanya itu bertaraf lima bintang.



 
Sebelum beliau dan rombongan artis pulang ke  Malaysia, Sufri memberanikan diri untuk  mengadakan pertemuan dengan Mazuin yang  ditemani ibunya, Maimon.

Di ruang pejabat Istana Nurul Hana, Sufri telah  menyuarakan hasrat hatinya untuk meminang  Mazuin. Berdasarkan laporan yang dikeluarkan  dalam majalah URTV, Sufri terlebih dahulu  bertanyakan sama ada beliau mempunyai pilihan  hati sebelum meminangnya.

Tergamam dengan pertanyaan oleh Sufri, Mazuin  menggelengkan kepala. Maimon yang setia menemani  anaknya itu juga ditanya oleh Sufri tentang kesediaan untuk menerima kehadirannya sebagai  menantunya.

Maimon lebih senang membiarkan keputusan itu dibuat oleh Mazuin sendiri kerana berpendapat,  pada usia 23 tahun adalah lebih baik jika Mazuin  sahaja yang menentukan masa depannya.

Setelah kata sepakat dicapai, selang seminggu  selepas pertemuan di Bandar Seri Begawan, Sufri  berlepas ke Kuala Lumpur dengan jet peribadinya  untuk melamar Mazuin.






Mazwin Hamzah berkahwin dengan Pengiran Sufri pada 11.12.1987 dalam usia 23 tahun dan kemudiannya berpisah setelah 17 tahun hidup bersama.

Lain sungguh muka Maziun Hamzah sekarang ni. Gambar ni diambil sewaktu Mazwin Hamzah menghadiri Majlis Istiadat Berbedak Pengantin Diraja yang berlangsung di Balai Singahsana Indera Buana, Istana Nurul Iman 2 tahun lepas.

Duli Yang Teramat Mulia Pengiran Muda Haji Sufri berkahwin dengan Pengiran Bini Hajah Faizah Bt Dato' Haji Nasir pada 1999 sehingga sekarang , Hajah Faziah merupakan ibu saudara selebriti jelita Fazura.

Itu lah kisah  Maizun Hamzah yang merupakan salah seorang 8 Kisah hidup selebriti dan kerabat antara dua darjat nanti admin cuba cerita kan kisah hidup selebriti lain pula di entry yang akan datang.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri




Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved