ONEXOX
BannerFans.com

Punca Perempuan Dilarang Bermain Air Banjir Terjawap

on Thursday, December 25, 2014




Pengarah Pejabat Pelajaran Negeri (JPN) Kelantan, Hussain Awang membuat pesanan buat pelajar-pelajar perempuan supaya jangan bermain air banjir takut kerana dikhuatiri lintah masuk dalam kemaluan nanti.

Tahun lalu seramai 13 org pelajar pompuan, kemaluan mereka telah dimasuki lintah ketika bermain banjir dan terpaksa mendapat rawatan susulan dihospital akibat berlaku pendarahan.




Kepada mereka yang tidak tahu, lintah hidup di kawasan berair terutama berhampiran bendang padi, kawasan ternakan lembu dan paya.

Lintah akan mengikut aliran air dan hinggap terhadap mana-mana hidupan lain termasuk manusia.Lintah memasuki saluran kemaluan termasuk dubur dan menggigitnya.

Gigitan lintah boleh menyebabkan pendarahan teruk dan jika terlewat diberi rawatan, mangsa boleh maut akibat kekurangan darah.

Sumber


PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri




Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved