ONEXOX
BannerFans.com

Punca Sebenar Letupan Bom Di Gurun, Kedah Terjawap Sudah

on Thursday, December 25, 2014



Perkembangan terkini mengenai kes letupan bom di sebuah rumah di Taman Mesra Ria, Gurun, Kedah.

Hasil siasatan pihak polis mendapati, letupan bukan berpunca dari tong gas atau bom tangan. Tetapi letupan daripada bom mortar yang telah meragut tiga nyawa termasuk anggota tentera dan anaknya.

Polis kini sedang menyiasat bagaimana anggota tentera yang berusia 37 tahun itu boleh memiliki bahan letupan berkenaan di rumahnya.




Siasatan juga memberi tumpuan pada motif lelaki terbabit yang dipercayai cuba menggergaji objek berbentuk bom mortar berikutan terdapat beberapa saksi yang ternampak anggota tentera terbabit berbuat demikian di belakang rumahnya sebelum terjadinya letupan itu.




Hasil siasatan juga menemui beberapa serpihan bahan letupan bertanda kegunaan pasukan keselamatan negara di lokasi kejadian dalam radiuis satu meter, selain menemui sejumlah besar mercun di belakang rumah anggota tentera terbabit.

Sumber


PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri





Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved