ONEXOX
BannerFans.com

ANWAR IBRAHIM TAK BALIK DARI BERCUTI KETIKA BANJIR KERANA TIADA TIKET

on Friday, January 2, 2015



Ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, beliau tidak dapat pulang lebih awal daripada bercuti ketika banjir buruk melanda pantai timur semenanjung kerana tidak dapat mengubah semula jadual perjalanannya.

Laporan Sinar Harian Online menyebut, Anwar juga meminta   semua pihak, termasuk jentera partinya agar tidak “terlalu berpolitik” dan lebih menumpukan pada usaha menyalurkan bantuan.

“Saya minta maaf kalau saya lambat datang. Memang saya tiada ada keupayaan untuk balik segera kerana tidak ada penerbangan, tempahan tiket tidak boleh ditukar.

“Saya mohon supaya semua pihak beri tumpuan kepada kerjasama dan bagi ruang serta peluang kepada semua yang mahu membantu, jangan ada cengkaman politik mahupun diskriminasi.

“Jangan lihat dari segi kepentingan politik, lihat kepada kepentingan rakyat,” katanya seperti dipetik dalam laporan tersebut.

Anwar menerima kritikan kerana kelibatnya tidak dapat dikesan ketika penduduk pantai timur, yang mesra dengan gelaran “rakyat” oleh ketua pembangkang itu, menderita akibat banjir.




Blog pro-Umno turut menerbitkan gambar menunjukkan beliau sedang mengayuh basikal di satu destinasi percutian.

Anwar Ibrahim bagaimanapun menjelaskan bahawa gambar itu sudah dirakam lama sebelum kejadian bencana banjir tersebut.

“Gambar saya mengayuh basikal yang disebarkan itu sebenarnya sebelum banjir lagi, takkan saya naik basikal sebelum banjir pun nak dijadikan isu,” katanya.

Anwar dilaporkan berkata demikian kepada pemberita ketika tiba di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra di Kota Bharu semalam.

Laporan itu tidak menyebut destinasi percutian Anwar.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak juga pada minggu lalu menerima kritikan meluas apabila gambarnya sedang bermain golf bersama Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama, tersebar luas di Internet dan mendapat perhatian media antarabangsa.

Para pemimpin Pakatan giat mengkritik Najib kerana mengutamakan permainan golf ketika bencana bah besar melanda pantai timur.

Najib tiba di Kota Bharu pada Sabtu lalu.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri




Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved