ONEXOX

BONUS PENJAWAT AWAM DIBAYAR 15 JANUARI INI

on Monday, January 5, 2015


PUTRAJAYA - Pembayaran imbuhan tahunan 2014 atau bonus setengah bulan gaji atau minimum RM500 untuk penjawat awam dan bantuan khas RM250 kepada pesara kerajaan, diawalkan pembayaran pada 15 Januari ini.

Pengumuman itu dibuat oleh Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah, Menteri Kewangan Kedua.

Katanya, kerajaan berharap, dengan pemberian itu dapat meringankan beban penjawat awam akibat banjir serta membantu persediaan persekolahan anak-anak.




Dalam pembentangan Belanjawan 2015 yang lalu, kerajaan telah mengumumkan pemberian bonus sebanyak setengah bulan gaji kepada penjawat awam dan bantuan khas kepada pesara kerajaan. Bonus dan Bantuan Khas itu dijadualkan dibayar sekali dengan gaji bulan Januari 2015.

Bagaimanapun, atas dasar kerajaan prihatin dan memahami situasi semasa kepada penjawat awam yang terbabit banjir. Sehubungan itu, kerajaan bersetuju pembayaran bonus dan bantuan khas diawalkan kepada 15 Januari.

Sumber


PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri




Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved