ONEXOX

Berhati-hati Dengan Kes Motosikal Curi Lalu Lorong Tol Berbayar

on Saturday, February 14, 2015



Ini merupakan kes pertama yang serupa ini pernah Siakapkeli terima dari pengguna Facebook. Menerusi inbox Siakapkeli seorang pengguna Tol Batu 3, Shah Alam mengadu bersama sekeping gambar ke#jadian.

Kejadian itu berlaku setelah dia memasuki lorong tol yang menggunakan "Touch 'n Go".

Setelah menyentuh kad tersebut kepada peranti kad tersebut, palang lorong itu dinaikkan. Kemudiannya dia cuba keluar dari tol# berkenaan.

Pada ketika bahagian hadapan keretanya berada di bawah palang tol tersebut, sebuah motosial kel Superbike dengan sekelip mata melalui lorong tersebut dan menyebabkan palang itu turun dan mengena bahagian hadapan kereta tersebut.




Kejadian itu berlaku setelah pengesan pada ba#hagian palang telah menganggap kenderaan telah melali lorong itu dan segera menutup palang sehingga kereta yang membayar tol itu tidak sempat untuk keluar bahkah mengalami sedikit kerosakan pada bahagian hadapan keretanya.

Setelah itu, pemandu itu meminta rakaman CCTV dari pihak pengurusan tol itu namun malangnya tidak dapat mengambil nombor plate moto tersebut kerana tidak jelas kelihatan.

Diharap kepada pengguna tol kawasan berkenaa#n behati-hati agak perkara sebegini tidak berlaku keatas diri anda.

Berikut adalah paparan skrin dari inbox Siakapkeli



Sumber


PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri




Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved