ONEXOX
BannerFans.com

Harga petrol, diesel naik sebanyak 25 sen. Kenaikan paling rendah sejak 50 tahun yang lalu!

on Saturday, February 28, 2015




PUTRAJAYA – Kerajaan mengumumkan harga runcit baharu bagi petrol jenis RON95, RON97 dan diesel naik sebanyak 25 #sen seliter berdasarkan kaedah pengapungan terkawal bermula pukul 12.01 pagi hari ini.

Kenaikan itu menjadikan harga runcit baharu yang ditetapkan bagi RON95 adalah RM1.95 seliter, RON97 (RM2.25 seliter) manakala diesel (RM1.95 seliter).




Menteri Perdagangan Dalam Negeri, K#operasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Hasan Malek berkata, harga baharu itu diputuskan mengikut purata kos produk sepanjang bulan Februari lalu dan kadar pertukaran mata wang semasa.

"Harga baharu ini akan berkuat kuasa bagi bulan Mac 2015.

"Kerajaan akan mengikut perkembanga#n pasaran harga kos dan kadar pertukaran mata wang setiap masa untuk menetapkan harga runcit petrol dan diesel bagi bulan-bulan berikutnya," katanya dalam satu kenyataan di sini semalam.

Sumber


PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved