ONEXOX
BannerFans.com

KERANA CINTA TIDAK DIRESTUI, WANITA DIKURUNG 6 TAHUN

on Tuesday, February 24, 2015



CHINA - Seorang wanita dikurung oleh ibu bapanya sejak 2009 kerana tidak merestui hubungan anak merek#a dengan teman lelaki pilihannya.

Zhang Qi, 24, dikurung seperti binatang dalam rumah yang usang kerana bercinta dengan lelaki yang bukan pilihan ibu bapanya.

Difahamkan, tindakan itu diam#bil bagi memisahkan Zhang Qi dengan kekasihnya.

Mangsa pernah cuba melarikan diri dari tetapi gagal apabila ibu bapanya memberitahu penduduk kampung bahawa anak mereka mengalami masalah mental dan terpaksa mengurungnya.

Nasib Zhang Qi bertambah buruk ap#abila bapanya yang merupakan individu yang berpengaruh di kampung itu menyebabkan penduduk kampung tidak dapat masuk campur dalam urusan keluarga itu.

Bagaimanapun, Chow Jen, 50, penduduk kampung itu berjaya merakam gambar Zhang Qi dalam keadaan yang sangat menyedihkan dan memuat naik di laman sosial.




"Semua orang tahu bahawa Zhang Qi d#itempatkan di rumah usang itu. Sedih apabila mengetahui keadaannya yang teruk seperti itu. Memandangkan saya jarang pulang ke kampung, maka saya muat naik gambar Zhang Qi di laman sosial kerana pihak berkuasa enggan mengambil sebarang tindakan, katanya.

Menurut Chow Jen, Zhang Qi tidak patut diperlakukan seperti itu walaupun mangsa mempunyai masalah mental.

"Dia seharusnya diberikan rawatan, bu#kannya kurung seperti binatang," keluhnya dengan nada kesal.

Setiap kali perayaan Tahun Baru Cina, Chow Jen pulang ke kampung, dia akan melawat Zhang Qi secara senyap.

Apabila melihat keadaan wanita itu yang a#mat menyedihkan, dia rasa dia perlu bertindak membantu wanita malang itu.

Sumber


PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri




Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved