ONEXOX
BannerFans.com

PUNCA LELAKI MUDA INI DAKWA KERETA KANCIL 'LOW CLASS' TERJAWAP

on Friday, February 27, 2015



Seorang pengguna Facebook, Syafiq Azami, memuat naik status yang berunsur 'penghinaan' terhadap seb#uah model kereta keluaran Perusahaan Otomobil Kedua (PERODUA) yang dianggap 'menyemak'.

"Takat kancil, budak sekolah rendah pun tak pandang. Elok kena lupuskan kat kilang besi buruk je. Buat menyemak atas jalan. Tak sangka ada lagi spesis kereta low class ni. Mahal lagi motosikal Yamaha LC dari kereta zaman Tok Kadok ni. Uwekkkkk!

"Kereta buruk tak payah la post. Nak #muntah aku tengok. Takat kancil buang je dalam laut. Ppuiii!," katanya

Akibatnya, kenyataan lelaki itu dikecam oleh netizen yang menganggap lelaki itu sombong dan angkuh.




"Kalau pakai Honda pun, mak bapak pun#ya duit (digunakan) untuk bayar downpayment dan monthly. Better lagi orang yang pakai Kancil tapi downpayment dan monthly pakai duit sendiri," kata Fatin yang tidak setuju dengan kenyataan lelaki itu.

"Pakailah kereta apa pun, jangan ada rasa sombong dan jangan juga rasa terhina. Jangan ada rasa riak dan cemburu. Itu semua duniawi," kata Bentara Prima.

Hasil risikan para pembaca kami mendap#at, lelaki ini memiliki sebuah kereta Perodua Kelisa dan Honda Jazz yang baru dibeli.

Secara tidak langsung, lelaki ini telah meludah ke mukanya sendiri.






Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri





Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

Unknown said...

Salam. Blog/portal tuan di pautkan ke http://spotthebloggers.blogspot.com Mohon email andainya tn membantah. TK


February 27, 2015 at 6:52 AM

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved