ONEXOX
BannerFans.com

'TERLALU PENAT', ALASAN 4 DARI 5 WANITA BRITISH TAK MANDI

on Tuesday, February 24, 2015



LONDON - Empat daripada lima wanita British mengaku jarang mandi setiap hari, hasil kajian yang d#ilaporkan oleh The Telegraph.

Hasil kajian yang melibatkan lebih 2,000 responden berusia dari 18 hingga 50 tahun itu mendedahkan, wanita British tidak mempedulikan aspek kebersihan tubuh badan mereka sendiri.

Kajian mendapati, empat dari l#ima wanita British mengaku tidak mandi setiap hari, 33% lagi mengaku tidak pernah mandi selama tiga hari dan 67% mendedahkan tidak membersihkan solekan di wajah mereka sebelum tidur.

Letih dan penat, menjadi alasan mereka setelah sibuk dengan rutin seharian. Malah lebih teruk lagi, satu daripada lapan wanita mengaku tidak mengosok gigi sebelum tidur dan 21% wanita mandi pada waktu pagi dengan cepat setiap hari.





Walau bagaimanapun, 57% wanita Br#itish memilih untuk membersihkan badan dengan tisu basah meskipun mengetahui cara itu tidak membersihkan tubuh badan mereka 100%.

92% wanita British mengaku sedar akan pentingnya menjaga kebersihan diri, 67% faham jika kurang tidur dan dehidrasi akan memberi kesan yang buruk pada kecantikan kulit.

Kajian itu juga mendapati, 89% dari re#spon berjanji akan menjaga kebersihan pada masa akan datang.

Menurut Firma Flint + Flint, kesibukan tugas menyebabkan ramai wanita tidak mandi sebelum pergi bekerja.

"Jika trend tidak mandi ini berterusan, wa#jah wanita British akan cepat kelihatan tua daripada usia sebenar akibat kekurangan air dalam tubuh badan," lapor The Telegraph.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri




Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved