ONEXOX
BannerFans.com

Keputusan Untuk Turunkan Harga Kad Tambah Nilai Ditangguhkan. Kad Prabayar Kekal RM10.60!

on Thursday, April 30, 2015



PUTRAJAYA: Pihak Kastam Diraja Malaysia sebentar tadi telah menarik semula surat yang memintak supaya syarikat telekomunikasi menjual kad tambah nilai seperti sebelum 1 April 2015.

Menurut pengatah KDRM , Datuk Seri Khazali Ahmad keputusan penangguhan penurunan harga kad tambah nilai ini adalah selaras dengan pengumuman Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) yang memaklumkan bahawa kajian mengenai layanan cukai GST ke atas perkhidmatan kad prabayar masih dijalankan syarikat telekomunikasi.

Beliau berkata demikian dalam satu kenytaan media sebentar tadi.

Semalam, Khazali dikatakan telah manghantar surat kepada empat syarikat telekomunikasi iaitu Celcom, DIGI, Umobile da Maxis yang meminta mereka kembali menjual kad tambah nilai dengan kadar sebelum pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) 1 April lalu.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved