ONEXOX
BannerFans.com

Pesawat MAS, Kuwait Airways hampir bertembung di ruang udara Pakistan

on Monday, April 6, 2015



Pesawat Kuwait Airways hampir bertembung dengan Malaysia Airlines di ruang udara Pakistan pada Ahad lepas, lapor Agensi Press Saudi.

Dalam kejadian tersebut, pesawat Kuwait Airways itu dalam penerbangan ke Islamabad manakala pesawat MAS menuju ke London, kata pihak berkuasa Penerbangan Awam Pakistan.

Kejadian itu berlaku di Daerah Zhob, Baluchistan di barat daya Pakistan berpunca daripada signal radar kawalan trafik udara yang lemah.

Kuwait Airways tidak mengulas mengenai kejadian itu.Kejadian yang hampir sama telah berlaku pada 29 Mac yang lepas di antara pesawat Emirates dan Etihad di Lautan Hindi.

Pesawat Emirates EK-706 pada ketika itu dalam penerbangan ke Dubai dari Seychelles sementara pesawat Etihad EY-622 pula ke Seychelles dari Abu Dhabi.

Pesawat Emiriah Arab Bersatu itu melakukan penerbangan ke Seychelles menggunakan ruang udara Mumbai dan Muscat, Oman berikutan penutupan ruang udara Yemen berikutan konflik di wilayah tersebut.

Pihak berkuasa penerbangan India masih menyiasat insiden tersebut.


Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved