ONEXOX

LUAHAN SAYU RUGI RM10,230 DITIPU BENGKEL PENIPU DI NILAI, NEGERI SEMBILAN

on Friday, May 8, 2015



Lagi mangsa penipuan bengkel penipu. Kejadian ini baru terjadi pada 2 Mei 2015. Sebar dan kongsikan pada rakan-rakan anda agar tidak menjadi mangsa penipuan bengkel yang tidak bertanggungjawab ini.
______________________________________________________

Perkara macam ini bukan dah jadi cerita main-main dah.

Semalam kawan saya kena kat Nilai 7. Kereta rosak kat highway Seremban. Mula-mula kata cuma kena RM300 lebih je. Last bila sampai bengkel, buka jer, dah rosak yang lain pula katanya.

Dia barai enjin. Orang-orang dia ramai. Semua orang India. Member ni kena hari Jumaat. Last-last dia minta RM5,471. Memang tak masuk akal.

Member terpaksa mengalah sebab demi keselamatan anak-anak dan isteri.

Bila dah nak siap, bil keluar RM10,000. Mana nak cari RM10K waktu cuti macam tu? Kawan-kawan pun tak dapat nak bantu.



Last-last dia dapat duit dari seorang kawan dan bayar kos tersebut. Masalahnya, kereta tak jadi apa. Memang diorang nak sembelih.

Hari tu je ada tiga buah kereta lagi yang dia buat macam tu. Dia barai enjin kereta tu. Tak tahulah nasib diorang macam mana.

Nak ikutkan hari tu, memang dah boleh jadi perang. Ramai yang nak bantu serang bengkel tu. Tapi bila bincang balik, demi keselamatan keluarga dia, kita ikutkan kehendak diorang.

Jadi, sesiapa yang ada masalah kerosakan kereta di highway Seremban, telefon polis dulu. Jangan bagi pomen-pomen India ni tarik ke bengkel diorang. Buatlah alasan yang abang atau saudara dalam perjalanan nak datang membantu.

Biar pihak polis jaga keselamatan kita. Perkara ini benar-benar berlaku. Saya faham sangat perasaan orang yang berada dalam situasi seperti itu.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved