ONEXOX

Sayu. Laman Web Rasmi Ahmad Maslan Di Hack, Papar Surat Untuk Najib

on Monday, May 4, 2015



Kuala Lumpur, 5 Mei - Laman web rasmi Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Ahmad Maslan, ahmadmaslan.com telah digodam oleh penggodam yang menamakan diri mereka sebagai kumpulan penggodam terkenal "Anonymous".

Di laman web terbabit, kelihatan beberapa rangkap perkataan yang digunakan oleh Anonyous seperti "We are anonymous", "We are legion", "We do not forgive" dan "Expect us" selain dari perkataan "Suara Rakyat".

Walaupun laman web itu dimiliki oleh Datuk Ahmad Maslan, satu surat yang digodam masuk ke dalam laman web itu dikhususkan untuk Perdana Menteri, Najib Razak dengan tajuk Surat Layang.

Antara isi surat layang terbabit termasuklah isu GST, 1MDB, POTA dan juga gesaan supaya Najib Razak mengundur diri.

Selain dari surat layang terbabit, laman web itu turut disertakan dengan animasi dan juga muzik yang biasa di dengar dari filem. Satu ruangan komen facebook juga turut di letakkan di dalam laman web terbabit yang kini sudah mengandungi lebih dari 60 komen.

Kaedah penggodaman ini dikenali sebagai "defaced" dimana teknik ini memerlukan si penggodam memasuki server dan mengubah kod di dalam fail mangsa.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved