ONEXOX
BannerFans.com

Video : Penumpang Bertengkar dengan Pekerja, MAS Jalankan Siasatan

on Thursday, May 7, 2015



PETALING JAYA - Syarikat penerbangan Malaysia Airlines (MAS), kini sedang menyiasat dua pekerjanya setelah video yang memaparkan mereka menjerit kepada sekumpulan pelanggan menjadi viral di media sosial.

Dua klip video yang menjadi viral itu memaparkan dua orang staf MAS sedang bercakap dengan satu kumpulan, yang dalam transit dari Singapura, untuk senyap dan beratur dengan nada menjerit.

Kejadian yang berlaku di KLIA itu juga memaparkan salah seorang staf menunding jari kepada kumpulan tersebut sambil menyuruh mereka untuk menunggu.

Bagaimanapun pihak SK tidak pasti apa yang sebenarnya punca pertengkaran ini. Mendengar kepada perbualan mereka dalam video tersebut sepertinya pelanggan juga turut sama meninggikan suara.

Berdasarkan pemerhatian SK, walaupun dalam video hanya memperlihatkan pada saat-saat staff sedang menjerit tetapi rata-rata netizen tetap menyokong staff berkenaan dan menganggap pelanggan yang membuat provokasi.

Memetik satu kenyataan MAS dari laporan The Star Online, MAS mengatakan mereka memandang isu ini sebagai sangat serius dan siasatan dalaman telah pun dilakukan.




Customer service and superb hospitality by MAS.
Posted by Dass Ramdas on 5hb Mei 2015



Another hero of MAS

Posted by Dass Ramdas on 5hb Mei 2015


Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved