ONEXOX

HUKUM RACUN RUMPUT, MAKAN BUAH DAN ZIARAH KUBUR

on Wednesday, July 29, 2015



"#Racun_Rumput_Atas_Kubur, seumpama membakar Al-Quran. Tapi jika tujuan kita adalah untuk menghapuskan, kerana takut ada ular dan sebagainya... x mengapa. Tapi dengan syarat, racun tersebut... tidak boleh ada campuran najis padanya." Seeloknya, elakkan dari penggunaan racun.

"#Makan_Buah_Yang_Tumbuh diTanah Perkuburan, hukumnya Harus. Seeloknya, jangan ditanam pokok yg berbuah diatas Kubur, mungkin akarnya akan sampai kebawah.

#Klu_kita_Ziarah_Kubur, tanamlah pokok bunga diatasnya. Dengan begitu, pokok tersebut akan sentiasa berzikir dan ia akan meringankan azab kubur si mati. Nabi saw pernah mematahkan ranting/pelepah dan diletakkan@dipacakkan diatas kubur. Selagimana ia segar... selagi itu ia akan meringankan azab kubur simati dengan zikirnya. Tanamlah.... berkat zikir dari pokok tersebut, meringankan azab kubur seseorang."

Walahu'alam.....

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved