ONEXOX
BannerFans.com

SAYU. SIMPANAN ANAK YATIM DIKELEPET PENIAGA ONLINE

on Sunday, July 5, 2015



Kejadian berlaku di Johor Bahru.

Terjadi kepada kanak-kanak berusia 10 tahun. Hasrat mereka memiliki game XBOX 360 tidak kesampaian. Lebih menyedihkan lagi, wang simpanan mereka telah lesap dikebas oleh peniaga online penipu.

Anak-anak yatim yang telah ditinggalkan oleh ayahnya semenjak kecil lagi, begitu gigih menyimpan wang 50 sehari untuk memiliki game XBOX 360.

Lama kelamaan, pakcik saudara mereka telah menyedari kegigihan anak-anak yatim itu memberikan mereka satu cabaran puasa penuh sebulan.

"Pakcik akan tambah jumlah wang simpanan kamu untuk mendapatkan game XBOX 360 yang diimpikan,"



Niat pakcik itu adalah untuk menceriakan kanak-kanak tersebut juga ranap apabila wang yang dibayar secara online kepada peniaga terbabit telah dilesapkan.

Lebih memilukan, sehingga ke hari ini, pakcik itu belum lagi memaklumkan perkara itu kepada kanak-kanak tersebut bahawa wang mereka telah dikebas oleh individu yang tidak bertanggungjawab itu.

Terlalu berat untuk melihat kegembiraan kanak-kanak itu berganti dengan luka.

Di sini saya sertakan bukti-bukti penuh tentang si penipu online itu.

Saya nak peniaga itu tahu bahawa ada tujuan kita beli sesuatu barang, membantu mengembirakan anak-anak yatim adalah amalan yang mulia, pulangkan hak mereka,

Tolong sebarkan agar sampai ke mata peniaga itu dan jangan ramai yang menjadi mangsa kepada individu yang tidak bertanggungjawab ini.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved