ONEXOX
BannerFans.com

LELAKI INI JANA PENDAPATAN SAMPINGAN DENGAN SERVIS BUANG SAMPAH

on Thursday, August 13, 2015



Ini sahabat saya, Adam Zainufi, seorang penjawat awam yang baru saja menimang seorang cahaya mata. Beliau berkongsi cara-cara menambah pendapatan sampingan.

Pada awal pagi semasa dalam perjalanan ke tempat kerja, beliau kasihan melihat penduduk apartment yang terpaksa membawa sampah turun. Ada ketikanya mereka terpaksa berulang ali membawa beg dan ambil anak, naik dan turun. Melihat daripada masalah itu, Adam mendapat dea untuk membuat perkhidmatan buang sampah.

Setiap tiga kali seminggu dengan bayaran RM30 sebulan. Tong sampah, beliau sediakan. Waktu bekerja pula bermula pada jam 10 sehingga 11 malam sahaja untuk 30 buah unit apartment. Pada masa ini, perkhidmatan itu hanya dibuat di kawasan tempat tinggal dia sahaja.

Cara pengiklanannya amat mudah. Kertas A4 yang dipotong empat dan diselitkan di setiap pintu apartment. Sasarannya, tingkat tiga dan empat.

Kawasan apartment yang didiami Adam ini tidak mempunyai lif. Apabila Adam mahu mengutip sampah, beliau akan blast melalui WhatsApp kepada semua pemilik apartment yang telah berdaftar.

Walaupun hasilnya tidak banyak, namun sedikit sebanyak dapat meringankan bebanan perbelanjaan bulanan beliau.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved