ONEXOX
BannerFans.com

'SAYA TAK GELAR CINA BABI & TIDAK AKAN MINTA MAAF' - JAMAL

on Tuesday, September 22, 2015



KUALA LUMPUR - Pengerusi Gabungan NGO Melayu, Datuk Jamal Md Yunos menegaskan dia tidak akan meminta maaf secara terbuka dan menafikan dakwaan mengeluarkan kenyataan 'Cina Babi' meskipun didesak oleh MCA Bahagian Sungai Besar, Selangor untuk berbuat demikian.

Jelas Jamal, kenyataannya telah diputar belit oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

"Saya tidak bermaksud orang 'Cina babi', yang saya maksudkan bila ditanya wartawan ialah komen saya bahawa apa masalahnya babi dengan Cina?

"Saya menafikan yang saya kata Cina babi dan tidak menjadi masalah haiwan itu dikaitkan dengan orang Cina kerana masalah babi ini hanya dengan orang Melayu kerana orang Islam haram dengan babi. Kenyataan saya diputar belitkan," katanya kepada wartawan.

Jamal juga mengkritik tindakan pihak yang mendesaknya memohon maaf secara terbuka itu perlu bersikap lebih profesional dan meneliti terlebih dahulu dan tidak mempercayai segala apa yang tersebar di laman sosial.

"Macam lembu, lembu tidak ada masalah dengan Melayu. Cuma kalau kita kata Melayu lembu mesti kita marah. Macam itu juga Cina. Bukan Cina babi cuma Cina tak ada masalah dengan babi dan kebanyakan orang Cina makan babi. Itu maksud saya," katanya.

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved