ONEXOX

'NASIB BAIK DIA KENA PUKUL, KALAU AYAH, SURUH DIA BERGULING ATAS PADANG' - RANI KULUP

on Tuesday, October 20, 2015



KUALA LUMPUR - Dikala netizen bersatu padu mengecam tindakan pemilik Range Rover memukul pekerja cuci kereta warga Bangladesh, Abdul Rani Kulup pula tampil menyokong dan mempertahankan tindakan lelaki itu.

Beliau yang juga Presiden Martabat Jalinan Muhibbah Malaysia (MJMM) berkata, pemilik kedai cuci kereta itu juga bersalah kerana tidak pandai menjaga dan melatih pekerjanya menghormati pelanggan.

"Nasib baik dia kena pukul, kalau saya, mungkin saya suruh dia berguling di atas padang," katanya yang juga turut membuat laporan polis berhubung kejadian itu di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi, hari ini.

"Kepada pengurus-pengurus pusat cuci kereta, anda patut melatih, mendisiplinkan pekerja-pekerja anda supaya bersopan dengan para pelanggan sebab kita lihat di stesen pam minyak, pekerja asingnya sungguh sopan menjadi hati pelanggan sejuk," katanya.

Dalam kenyataannya kepada media, beliau juga menyentuh masalah pekerja asing yang dilihat semakin biadab dan berani di kedai/restoran sehingga menimbulkan kemarahan pelanggan.

"Bukan salah pelanggan, pekerja yang salah dan pengurus yang tidak tahu menguruskan pekerja sehingga mereka bersikap biadab terhadap pelanggan," katanya.


PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)


October 20, 2015 at 6:23 AM

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved