ONEXOX
BannerFans.com

'MASA DIA DATANG PUN MUKA DAH KETAT' - PEGAWAI JPN

on Friday, November 20, 2015



Susulan kes seorang wanita mengadu seorang pegawai Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) Sungai Petani berkelakuan biadab (BACA SINI), tampil pegawai bernama Rezuan menjelaskan keadaan yang berlaku pada 2 minggu lalu.

Baca penjelasan pegawai JPN di bawah: 

Ceritanya, dua minggu lepas, perempuan ini mai nak buat IC hilang. Masa dia mai kat aku pun muka dah ketat.

Aku tanya hilang macam mana, tercicir ke, orang curi ke. Dia bagi report polis kat aku. Aku baca report dia, kes dia, dia letak purse dia dalam raga motosikal. Lepas itu aku pun katalah yang ini adalah kes kecuaian.

Kali pertama hilang, bayaran RM110. Dia kata pasai pa pula? Dia pergi buat report, tadi polis kata kali pertama takyah bayar. Lepas itu, nak letak purse di mana lagi dia kata.

Aku katalah yang polis itu tidak tahu prosedur JPN. Dia kata aku nak makan duit dia pula dah. Dia kata lagi kerajaan memang suka makan duit rakyat.

"Aku refer pada penyelia aku, tunjuk report polis perempuan itu. Penyelia aku kata bagi free sajalah,"

Selepas itu aku nasihatkanlah dia, lain kali jangan letak benda-benda penting dalam raga motosikal. Dia pula tidak puas hati kenapa aku kata macam itu.

Aku pun terus buat IC dia. Dia pula rakam gambar aku dua minggu lepas, tapi tak viral lagi masa itu.

Hari ini dia datang sekali lagi nak buat pendaftaran kelahiran untuk anak menakan dia. Pegawai di kaunter sebelah aku yang buatkan. Datangnya, semua dokumen tidak dibuat salinan. Pegawai kaunter sebelah suruh dia pergi buat salinan dulu, baru boleh terus proses. Dia terus membebel, dia kata di klinik, jururawat tak suruh buat salinan pun.

Pegawai itu pun tunjukkan pada dia bahawa dalam borang kelahiran ada mengatakan dokumen-dokumen yang perlu dibuat salinan. Selepas itu dia boleh pula sound kata jururawat di klinik tak reti buat kerja.

"Orang Kerajaan semua tak reti buat kerja!"

Selepas itu dia pun pergilah buat salinan dan datang semula ke kaunter 10 apabila nombor gilirannya dipanggil.

Saja-saja nak bebai kat orang mana boleh? - Rezuan

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved