ONEXOX
BannerFans.com

KANAK-KANAK 7 TAHUN DICAJ MENGIKUT HARGA TIKET DEWASA. KTMB DIMAKI SECARA PUKAL NETIZEN

on Wednesday, December 9, 2015



KUALA LUMPUR - Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) melalui laman Twitter rasmi mereka hari ini memaklumkan kepada penggunanya bahawa tiket bagi kanak-kanak berusia 7 tahun ke atas dicaj dengan harga tambang tiket dewasa, yang telah berkuatkuasa sejak 2 Disember lalu.

Bagi kanak-kanak berusia 2 - 6 tahun pula diberikan diskaun 50%. Manakala kanak-kanak berumur 2 tahun ke bawah adalah percuma.

Tweet KTMB yang mengejutkan itu mencetuskan rasa tidak puas hati netizen yang menganggap tindakan KTMB sudah keterlaluan dalam mengaut keuntungan.

"Rakyat tak kira dewasa atau kanak-kanak akan dicaj ketika menaiki perkhidmatan awam. Menteri dan kroni mereka pergi melancong bagai, rakyat yang bayarkan. Tak mengapalah, rakyat Malaysia memang prihatin selalu menderma untuk pemimpin dan menteri," kata Azhar.

"Kanak-kanak 7 tahun dah tak perlu pergi sekolah rendah. Terus masuk universiti. Dah dewasa kan?" sindir Rayyan.

"Cepat sungguh mereka menjadi dewasa. Umur itu ramai yang belum berkhatan lagi. Yang perempuan pun belum datang bulan lagi. Macam mana boleh jadi dewasa?" soal Ahmad Ziakari.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved