ONEXOX
BannerFans.com

Fakta Disebalik Pemilik Facebook Jadilah Seperti Rashid Amat Mengezutkan

on Thursday, January 14, 2016

Fakta disebalik siapa pemilik Facebook Jadilah Seperti Rashid. Menerusi laman sosial, kini menjadi bualan ramai mengenai kewujudan Facebook Jadilah Seperti Rashid yang kini menghiasai “timeline” atau “wall” setiap pengguna laman sosial terutama di Facebook, Twitter dan Instagram. Siapakah Rashid sebenarnya sehingga mencetus fenomena baharu dilaman sosial? Berikut adalah beberapa fakta mengenai Siapakah Rashid.



Fakta Disebalik Pemilik Facebook Jadilah Seperti Rashid

1. Ditubuhkan sejak 12 Januari 2016 dan telah meraih sebanyak lebih daripada 150K jumlah likers dalam tempoh masa yang singkat.

2. Jadilah seperti Rashid sebenarnya meniru Fanpage dari luar negara iaitu ” Be Like Bill” atau Jadilah Seperti Bill.

3. Apa yang berbeza dengan Fanpage “Be Like Bill”, Jadilah Seperti Rashid menfokuskan kepada suasana yang berlaku di Malaysia.

4. Berkonsepkan sama seperti Fanpage “Be Like Bill”, fanpage ini lebih kepada sindiran berdasarkan isu semasa dan juga sikap atau kelakuan masyarakat. Format ayat juga saling tidak tumpah seperti “Be Like Bill” cuma Jadilah Seperti Rashid adalah buatan anak Malaysia dan menggunakan bahasa ibunda.



5. Fanpage “Jadilah Seperti Rashid” trending susulan ayat sindiran yang mampu membuat seseorang itu tersentap sama seperti Fanpage “Be Like Bill”.

6. Difahamkan, pemilik Jadilah Seperti Rashid adalah admin kepada Fanpage Bola Sepak di Malaysia.

7. Setiap status Jadilah Seperti Rashid juga mencecah likes dan komen yang begitu banyak.

8. Tidak lupa juga bahawa Jadilah Seperti Rashid juga trending sampai masuk Astro Awani.



9. Lebih kurang 50 peratus rakyat Malaysia menyampah dengan status Rashid dan ada kalanya sangatlah membosankan.

10. Jadilah Seperti Rashid juga akan post status setiap 30minit hingga 1 jam tanpa rasa jemu. Kira banyak juga idea Rashid ni.

11. Selain Malaysia yang cuba meniru Be Like Bills menerusi Jadilah Seperti Rashid. Banyak lagi negara lain yang mewujudkan fanpage yang sama dengan meniru status Be Like Bill.

12. Di Malaysia sahaja, kini sudah tumbuh bagai cendawan page Jadilah Seperti Rashid dengan pelbagai nama seperti Jadilah Seperti Rayyan dan sebagainya.

Persamaan Antara “Jadilah Seperti Rashid” Dan “Be Like Bill”





Versi Be Like Bill Dari Negara Filipina



Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5


 
© AANS BLOG All Rights Reserved