ONEXOX
BannerFans.com

Tesco bakal dibina di Jempol

on Wednesday, September 11, 2013

JEMPOL - Ekonomi di daerah ini dijangka berkembang lebih pesat apabila sebuah pasar raya Tesco dibina berdekatan tapak Bandar IOI @ Jempol.

Yang Dipertua Majlis Daerah Jempol, Wan Razali Wan Awang berkata, pihaknya menerima surat kelulusan bagi membina pasar raya tersebut akhir Ogos lalu daripada Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) dan dijangka siap serta beroperasi sepenuhnya pada 0gos 2015.

“Tapak Bandar I0I ini mempunyai anggaran keluasan 202.35 hektar dan 200 hektar daripada keluasan tanah itu akan dibina dengan pelbagai bangunan perniagaan.



“Manakala pembinaan jalan pintas pula dijangka dapat menyelesaikan masalah kesesakan lalu lintas di Pekan Bahau kerana pengguna jalan raya tidak perlu lagi melalui Pekan Bahau untuk ke Pekan Rompin, Gemas, Tampin ataupun Johor,” katanya ketika ditemui, semalam.





Dalam perkembangan lain, Wan Razali berkata, pihaknya kesal apabila 30 anak pokok gaharu ditanam berdekatan Dataran Seri Jempol Mei lepas, hilang dipercayai dicuri.

"Pokok gaharu itu adalah sumbangan daripada Tesco Malaysia menerusi Program Penghijauan Bumi dan ia disedari hilang selepas dua hari di tanam,” katanya lagi.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

RICH said...

Alhamdulillah ada lagi pertambahan bangunan tesco yang di buka di luar lembah kelang.Jom pakat support tesco majoriti sahamnya di malaysia milik orang melayu kita.


September 23, 2013 at 10:29 AM

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved