ONEXOX
BannerFans.com

Raja Azmi - "Kalau perempuan tak tutup rambut bila mati akan masuk neraka, tak boleh terima la benda tu"

on Sunday, April 13, 2014

Pandangan dan kenyataan produser terkenal, Raja Azmi berhubung keperluan memakai tudung. Katanya adalah tidak logik jika seseorang muslim itu masuk neraka hanya kerana tidak memakai tudung. Apa pendapat anda? Jom tonton video di bawah.






Sumber







PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 13 comments... read them below or add one }

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Moga di berikan hidayah kepadanya....In Sha Allah...


April 13, 2014 at 7:50 PM
Unknown said...

Dah tertulis hukum menutup aurat utk lelaki dan perempuan serta hukuman yg dikenakan.. Klu xpercaya sama la dgn xpercaya ajaran Rasulullah dan alquran.. Stop takat tu..


April 13, 2014 at 10:09 PM
Anonymous said...

Syurga atau neraka mmg hak Allah.. igt tk siapa yg dikatakan ramai dlm neraka?? Wanita bkn?? Sbbnya?? Sila buat rujukan..
Yg pakai tudung juga ramai.. paderi kristian pon bertudung.. tp disini kte harus bezakan antara bertudung dgn menutup aurat.. sedangkn yg bertudung boleh diheret ke neraka krn penutupan yg salah.. inikan pula yg membiarkn auratnya jd tatapan umum.. niat tidak akan menghalalkan cara.. tak adil kn org yg btol2 berusaha utk ke syurga andai dikatakan yg tak menutup aurat akan ke syurga?? Allah maha Adil.. sbb tu carilah hidayah Allah dan kita akan dibimbing.. wallahu 'alam..


April 13, 2014 at 10:51 PM
Anonymous said...

Tiada dalam Quran pun. Ayat Surah An-Nur tu suruh tutup belahan dada, bukannya rambut. Tidak ada nas dalam Quran yang mengatakan rambut wajib ditutup. Cuma wanita harus berpakaian longgar dan tidak menampakkan bentuk tubuh badan dan perhiasan.

Itu je. Ada pulak yang tokok tambah dedah seurat rambut, masuk neraka 7000 tahun. Mana datang fakta ni. Quran tak ada sebut langsung.

Fikirkan, jika rambut ini wajib di tutup dan amat penting sekali sampai masuk neraka, kenapa tak ada ayat yang sedemikian dalam Quran?

Kalau 7000 tahun masuk neraka kerana seurat rambut, ini sudah tentu perkara yang AMAT penting!! Tapi tak ada pulak Kalam Allah mengenainya dalam Quran. So mana datang hukum ni. Hukum siapa. Ini hukum bukan dari Allah. Kalau dari Allah dan tentu ada ayatnya....

Fikirkan OK


April 14, 2014 at 3:41 AM
Anonymous said...

Bacalah tentang aurat wanita dlm surah annur ayat 31...aurat wanita adalah seluruh anggota kecuali muka dan kedua tangannya...siapa yg cakap dlm quran tak perlu tutup rambut??


April 14, 2014 at 4:34 AM
Unknown said...

Naudzhubillahiminzalik... Taubat lah selagi diberi kesempatan waktu... Saye berdoa moga yg punya komen ni diampunkan dosa nye...


April 14, 2014 at 5:39 AM
Anonymous said...

Saudara/saudari maaf..kl memberi pendapat biarlah ilmu ada didada..anda mempertikaikan ayat alquran dgn menidakkan pasal aurat wanita..hurmm awak sudah katam smua ker ayat2 alquran tu..?menuntutlah ilmu..jgn komen membuta tuli..


April 14, 2014 at 6:30 AM
Anonymous said...

anonymous kt atas tu,awak phm smua ke terjemahan AlQuran?penah blajar terjemahan atau baca x terjemahan?smua hukum tu ada dalam kitab suci AlQuran..pls jgn komen melampau mcm tu jika anda x phm terjemahan ayat suci AlQuran..menutup aurat adalah WAJIB!Bagi wanita perlu tutup aurat kecuali tapak tangan dan muka!


April 14, 2014 at 9:30 AM
Anonymous said...

allah x suruh pakai tudung...tp allah suruh ttup aurat..kalau x pakai tudung..pakai baldi pon ttup aurat xpe jgk kn..


April 14, 2014 at 7:32 PM
Anonymous said...

rasanya dia ni pn x tutup aurat sbb tu komen mcm xd akal..awk pakai la baldi atas kpala awk sorg..


April 15, 2014 at 2:00 AM
Anonymous said...

dah nyanyok org tua nie...


April 16, 2014 at 11:31 PM
Anonymous said...

weyh...blk ke basic la...syurga neraka hukum-hakam agama siapala kita untuk persoalkn...sedarla wahai saudariku..sblm terlambat..smg Allah mengasihani kamu dan diberi kesempatan untuk bertaubat.


April 16, 2014 at 11:39 PM

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved