ONEXOX
BannerFans.com

Punca Gambar Lama Awan Gergasi Dikongsi Semula Timbul Situasi Panik Terjawap

on Friday, December 26, 2014




Heboh di Facebook sekarang tentang kewujudan awan gergasi di selatan Thailand yang berbentuk puting beliung mencurahkan hujan kononnya akan memburukkan lagi keadaan banjir yang melanda negara tersebut dan negara kita.

Foto ini telah banyak dikongsikan dan telah menimbulkan suasana panik dikalangan penduduk Malaysia dan sudah semestinya mangsa banjir.




Disini admin menafikan perkara tersebut kerana foto ini adaah foto lama dan sengaja ditimbulkan oleh pihak atau individu yang tidak bertanggungjawab menakut-nakutkan rakyat Malaysia.

Gambar ini telah dikongsikan oleh seorang lelaki dari negara jiran pada bulan JUN lalu dan telah digunakan semula seolah-olah akan berlaku bencana yang lebih besar.

BUKTI 1

BUKTI 2

Kami di siakapkeli menasihatkan mana-mana blog atau individu supaya menarik balik gambar tersebut kerana boleh menimbukan suasana panik dikalangan mangsa banjir yang sekarang menderita di sana.


Sumber


PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri




Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved