ONEXOX

Kementerian Pendidikan nafi berita palsu sesi sekolah tangguh sebulan

on Friday, January 2, 2015




PUTRAJAYA: Kementerian Pendidikan menafikan penyebaran berita palsu yang disebarkan di media sosial kononnya mengatakan penangguhan sesi persekolahan adalah selama sebulan.

Ketua Pengarah Pelajaran, Datuk Seri Dr Khair Mohamad Yusof berkata penangguhan sekolah tahun persekolahan 2015 adalah hanya seminggu.

"Sesi persekolahan bagi negeri Kedah, Kelantan, Terengganu dan Johor adalah pada 11 Januari ini (Ahad) dan bagi negeri lain akan bermula pada 12 Januari ini (Isnin).




"Ibu bapa dan orang awam diminta menghubungi kementerian dan menyemak di laman berita rasmi serta jangan mudah percaya sebaran melalui media sosial.

"Kementerian sudah meminta pihak Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) menyiasat dan mengambil tindakan segera kepada pihak tidak bertanggungjawab yang menyebarkan berita palsu ini," katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

Sumber


PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri





Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved