ONEXOX
BannerFans.com

Bagaimana Wujudnya Amran Fans dan Siapa Watak Sebenar di sebalik Amran Fans

on Saturday, February 14, 2015



Siapa yang tidak kenal dengan Amran Fans? Sebuah FB fanpage parodi dengan tema "Kebodohan Amran Hanya Untu#k Mereka Yang Berakal"

Amran Fans juga terkenal penuh dengan status dan lawak - lawak satira yang sinis dan sarkastik terhadap pelbagai isu yang berlaku di tanah air dari hiburan, politik, berita semasa malah lawak cintanya dengan para artis seperti Hanis Zalikha, Yana Samsudin.
Selain daripada itu dengan skill edit gambar tahap dewa yang budak multimedia pun tidak boleh nak cam.

Walaupun fanpage Amran Fans ini sang#at terkenal, namun tahukan anda siapakah gerangan orang di sebalik wajah Amran Fans dan macam mana beliau boleh menjadi sangat popular dan famous?

Bagaimana Amran Fans menjadi sangat popular 

Pemilik gambar asal ini pada asalnya menggunakan nama Amran Pekida di FB. Tidak pasti yang beliau memang benar-benar ahli Pekida a#tau tidak.

Beliau terlalu terkenal di portal-portal berita yang bukan pro-kerajaan seperti Malaysiakini.com, dan beliau menjadi popular disebabkan sering menulis komen yang sangat menyakitkan hati sehingga tidak masuk akal.




Walaubagaimanpun tidak dapat dipastikan yang d#ia benar-benar Pro Kerajaan atau pun satu watak yang direka oleh pihak pembangkang untuk menggambarkan yang macai UMNO dan BN ini sangat dungu.

Setelah beberapa lama menjadi lagenda, beliau menukar nama FBnya kepada Amran Sukarjo. Dalam pada itu akaun fanpage parodi Amran Fans telah pun wujud yang tidak diketahui siapa owner sebenar di sebalik fanpage tersebut,

Walaubagimanapun Amran Sukarjo yang seben#ar seperti tidak ambil port dan ambil pusing akan kepopularan fanpage parodi yang menggunakan nama dan wajahnya itu.


Amran yang diparodikan di fanpage Amran Fans sebagai seorang pekerja di bidang oil and gas.

Sekarang ini pun Amran Sukarjo Pekida yang# sebenar telah pun menutup akaun FBnya. Punca dia tutup tidak diketahui, mungkin kerana tak tahan kerana sudah terlalu femes.

Jejak dan sisa2 peninggalannya masih boleh dapat dibaca melalui komen-komen netizen lain di portal-portal berita online. Amran Sukarjo yang sebenar jika komen dia kalau baca kita memang menyakitkan hati, bukan kelakar macam page parodinya.




Aku pun tak tahu apa perasaan Amran yang se#benar setelah dirinya menjadi begitu popular dan digilai gadis-gadis melayu.

Jadi kepada yang tak tahu siapa Amran, dari celah mana dia muncul, macam mana dia boleh famous amos, kenapa orang buat fanpage parodi dia, kini anda sudah tahu.

Sumber


PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri




Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved