ONEXOX

TESCO PUCHONG KANTOI 'MENIPU' PELANGGAN

on Monday, February 9, 2015



Tidak ramai pengguna yang memeriksa resit pembayaran setelah puas berbelanja di pasar raya besar menyebabkan ramai yang menjadi mangsa penipuan sesetengah pasar raya yang mengam#bil kesempatan terhadap mereka.

Terbaru, TESCO PUCHONG didakwa kantoi dalam setelah seorang pelanggan mereka mendedahkan bahawa harga yang dipamerkan tidak sama dengan harga yang diimbas oleh juruwang.

"Petang tadi shopping di Tesco Puchong (berhampiran dengan IOI Mall). Bila dah bayar, entah macam mana boleh perasan yang harga di resit lebih mahal dari harga di label barangan ya#ng dibeli.


Kredit gambar Oh! Media

"Bila tanya, (mereka) memberikan alasan bahawa sistem belum update lagi. Saya pun dah panas baran dan mereka pun malas nak bertekak sebab pelanggan yang lain dah tengok saya yang tengah memberus bos Tesco itu.

"Akhirnya mereka (Tesco) membayar semula duit saya. Entah berapa ramai pelanggan yang ditipu dan berap#a ramai Tesco dah kaut dari pelanggan secara haram.




"So nasihat saya, kalau nak shopping di Tesco atau mana-mana sekali pun, pastikan selepas membuat pembayaran, semak resit serta pastikan harga di resit sama dengan harga di bahagian label barangan," kata pengadu, Mohd Khairul Anwar.

Di bawah pula respon bekas peke#rja Tesco dan pelanggan pasar raya berkenaan.




Perkara seperti ini bukan sekali dua terjadi, sudah kerap kali terjadi dan pasar raya sentiasa memberikan alasan bahawa sistem masih belum dikemaskini menyebabkan perkara itu berlaku.

Sampai bilakah pengg#una harus berdepan dengan pasar raya yang tamak seperti ini?

Sumber


PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri




Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved