ONEXOX
BannerFans.com

BIADAB! KUMPULAN MUZIK METAL BRITISH HINA BENDERA MALAYSIA!

on Friday, March 27, 2015



Sebuah kumpulan muzik Death Metal, Carcass, didapati memuat naik gambar bendera Malaysia secara terbalik kerana bengang dengan tindakan kerajaan Malaysia yang tidak membenarkan #kumpulan itu mengadakan persembahan di Malaysia.

Carcass, kumpulan muzik yang berasal dari British ini menyatakan tiada persembahan yang akan diadakan di Malaysia pada bulan May ini kerana kerajaan Malaysia menolak permohonan kumpulan tersebut mengadakan persembahan di negara ini kerana lirik-lirik lagunya yang didapati tidak sesuai serta bercanggah dengan budaya di negara ini.

"Sorry Malaysia, no show for you gu#ys in May. Seems like your government officials still haven't updated their calendars to the 21st century - we've had our visas declined on the basis of our "lyrical content". Laughable and embarrassing. Give us a call when you get yourselves a sensible secular state. PS if you're reading this you're too late, we 'already "corrupted" your youth and played Kuching last year!"

Berdasarkan kenyataan itu, Carcass mendakwa mereka telah 'merosakkan' minda anak muda Malaysia dalam persembahan mereka di Kuching tahun lalu.

Bagaimanapun, tindakan biadab Carc#ass itu dikecam oleh kipas susah mati muzik metal di Malaysia mahupun luar negara.

"Kebanyakan peminat sejati Carcass datang dari negara ini. Tak perlu menterbalikkan bendera kami. Ini satu tindakan yang tidak wajar, kami sangat kecewa dengan tindakan kamu!" - Najmi.

"Saya tak kenal band ini. Saya ta#k berminat dengan hal-hal politik di Malaysia, tetapi adalah satu tindakan yang biadab menterbalikkan bendera negara kami!" - Daniel.

Tindakan Carcass ini terus menerus menerima kecaman hebat dari peminat muzik metal dari Malaysia. Mana tidaknya, bendera kebanggaan rakyat Malaysia diperlakukan sedemikian rupa, mestilah orang panas.

Sumber


PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved