ONEXOX
BannerFans.com

Kisah Sayu Menyayat Hati Mawar Fareeda Sebelum Kahwini Fizo Omar

on Monday, March 2, 2015




Isteri kepada pelakon terkenal Fizo Omar, Mawar Abdul Karim mendedahkan dirinya telah menem#puh pelbagai rintangan dan dugaan sebelum berjaya seperti sekarang.

Pemilik butik itu terpaksa mengorbankan waktu remaja semata-mata bagi membantu keluarga menge#mbangkan perniagaan tudung Fareeda yang pada awalnya langsung tidak dikenali ramai.

Mawar mengakui jawatan Pengarah Fareeda Global Resources Sdn Bhd yang digalas kini hasil titik peluh ibunya dan keluarga yang tidak kenal erti penat lelah bagi memastikan perniagaan dikenali ramai.

Dia mula melibatkan d#iri di dalam bidang fotografi seawal umur 15 tahun ternyata memberi kelebihan buat dirinya untuk bergelar model tudung. Bakat dalam bidang peragaan dimanfaat sepenuhnya apabila dilantik duta tudung Fareeda oleh ibunya sendiri.

“Saya masih ingat, pada pertengahan tahun 2006 ibu mula berjinak-jinak menjahit tudung di rumah kami yang terletak di Permatang Pauh, Pulau Pinang.




“Pada mulanya ibu memu#lakan perniagaan menjahit tudung yang ditempah kawan-kawan dan saudara mara. Saya masih ingat, saya jadi model tudung ibu sendiri kerana kawan saya dari Pulau Pinang tidak dapat datang sesi fotografi.

“Saya terpaksa jadi model dan Alh#amdulillah, pengalaman belajar mengenai fotografi menyebabkan saya tidak bermasalah untuk bergaya hadapan kamera,” katanya.

Tambahnya lagi, dia terpaksa memikirkan dan menggunakan pelbagai kaedah bagi meningkatkan jualan tudung Fareeda agar lebih dikenali.

“Saya bukan dilahirkan terus se#nang, apa yang kami kecapi sekarang adalah hasil usaha daripada keperitan masa lalu.

Bukan senang berada di tahap ini, pelbagai rintangan terpaksa dihadapi. Walaupun mempunyai butik sendiri, saya turun padang jual sendiri tudung Fareeda di Kompleks PKNS Shah Alam.

“Saya sendiri bawa barang dan #stok tudung kerana pekerja tidak cukup. Saya pernah jual tudung di pasar raya Giant Seksyen 13, Shah Alam,” ujarnya lagi.


Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri




Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved