ONEXOX
BannerFans.com

LUAHAN SAYU HATI IBU, ANAK GADISNYA DIHINA KERANA TAHI LALAT DI DAHI

on Monday, March 30, 2015



Ibu mana yang tidak sedih jika anaknya dihina oleh orang lain. Sudahlah yang dihina itu anak sendiri, yang me#nghina itu pula menghina secara terbuka di depannya.

Baca luahan hati sedih seorang ibu, Qiss Khairi, di laman Instagramnya.

Dah 3 tahun anak ibu. Humaira Syuqaira, sayang ibu pada kamu melebihi segalanya. Seawal usia kamu 1 hari, s#udah ada mulut yang seolah menoreh hati ibu. Sudah ada hamba yang berani mempersoalkan kejadian Tuhan!

"Kenapa baby puan ada tanda di dahi?"

"Eh eh.. ada tanda la kat dahi,"

"Ni bawak sial ni,"

"Tanda tu kat tengah2 dahi la,"

Allahuakbar.. Astaghfirullah..

Semua itu ciptaan Allah. Siapa kita untuk mempertikaikan? Kenapa? Mengapa? Layakkah kita menghina kejadian Yang Maha Kuasa?

Andai anak ini mengerti apa yang kalian katakan, andai anak ini faham senyum sinis kalian.. erm..

Kenapa perlu persoalkan?

Humaira Syuqaira tetap comel di hati ibu dan ayah. Selamat hari lahir sayang.

*Jangan hina anak ini.. Jangan ejek anak ini. Apalah yang budak umur 3 tahun ini mampu memahami ejekan dan senyum sinis kalian.

Ekoran dari luahan hati puan Qiss i#tu, ramai netizen yang menasihatkannya agar tabah dan buat pekak terhadap hinaan manusia yang bermulut puaka itu. Tidak kurang juga ada yang berkongsikan pengalaman yang sama dialami oleh mereka.

"Anak saya kak, 3 tahun kena kutuk juga. Redha je, kesian kat anak," kata Fendi yang anaknya juga mempunyai tahi lalat di dahi.

"Sekarang umur anak aku 6 bulan. D#ari umur 1 hari sampai masuk 5 bulan, orang pun mengata anak aku ni kejap hitam kejap putih. Kesian isteri aku, asyik menangis je. Tapi aku percaya, ini semua ciptaan Allah ada sebab," luah Hafizi Rahman yang jelas sekali kecewa dengan sikap sesetengah individu yang mempersoalkan perkara seperti itu.

Namun, kami percaya individu-indiv#idu yang dimaksudkan puan Qiss itu adalah kakitangan hospital yang tidak tahu menjaga adab berkata-kata. Meskipun bukan semuanya begitu, tetapi sebaik-baiknya jagalah tutur kata ketika berdepan dengan ibu yang baru saja melahirkan bayinya.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved