ONEXOX

LUAHAN SAYU GADIS NAFI MAHU BERJALAN BOLENG

on Friday, May 8, 2015



Heboh di laman Facebook menuntut seorang gadis bertudung corak bendera Malaysia menunaikan kata-katanya jika calon PKR Permatang Pauh menang dalam PRK itu.

"Kalau PKR menang di Permatang Pauh, saya nak jalan b0gel dari rumah presint 7 (Putrajaya) sampai ke KLCC," demikian kenyataan gadis tersebut.



Gambar dan kenyataan itu telah tersebar secara meluas di laman Facebook dan ramai yang mengecam tindakan gadis itu sanggup melakukan perkara terkutuk demi politik.

Bagaimanapun, tampil pemilik gambar sebenar, Farhaanah Mohamed, menafikan kenyataan itu dan mendakwa gambar dirinya telah disalahgunakan dan menjadi mangsa fitnah oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.



"Guys, i kena fitnah. This is not me. This "Diana Kakawa" is using my picture. I need to clear my name. Please spread the words and share this post," katanya.

Gambar ini sebenarnya adalah gambar pertandingan kreativiti kemerdekaan di laman Instagram yang dianjurkan oleh sebuah kementerian bagi menarik minta golongan belia menunjukan kreativiti dan rasa cinta mereka terhadap Malaysia.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved