ONEXOX
BannerFans.com

Pening! Dah diskaun TH beli tanah RM2,773/kaki persegi, Kadar sebenar hanya RM2,266

on Friday, May 8, 2015



Inilah puncanya Pengerusi Tabung Haji dilantik dari Ahli Parlimen UMNO supaya senang dicucuk hidung untuk ditarik ke sana ke mari serta lebih mudah untuk khianat kepada penyimpan Tabung Haji.

Menurut Zairil Khir Johari, MP Bukit Bendera, 1Malaysia Development Berhad’s (1MDB) mendapat tanah asalnya pada harga RM64 per kaki persegi pada 2011 dan dijual kepada Tabung Haji RM2,773 per kaki persegi dengan keuntungan RM184 juta.

Laporan penilaian risiko dalaman TH sendiri mendedahkan transaksi setanding dalam kawasan itu menunjukkan tanah dijual antara RM649.49 per kaki persegi hingga RM2,266, kata Zairil lagi dipetik The Malaysian Insider.

Dah lebih tinggi RM500 per kaki persegi serta lebih daripada transaksi setanding lain yang terkini.

Semalam, Ketua Pegawai Eksekutif TH Datuk Johan Abdullah berkata RM188.5 juta yang dibayar untuk pembelian hartanah itu adalah pada kadar diskaun berlandaskan nilai pasaran semasa selepas dinilai badan penilai bebas.

Kalau dah diskaun kenapa sorok-sorok pula! Siap buat laporan polis lagi!!

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved