ONEXOX
BannerFans.com

Punca Sanggup Datang Himpunan Baju Merah Walaupun Terpaksa Merangkak Terjawap Sipi Sipi

on Tuesday, September 15, 2015



KUALA LUMPUR 15 Sept. - Penasihat Persatuan Penduduk Lembah Keramat, Mokhtar Omar, 80, berkata beliau akan hadir ke perhimpunan 'Baju Merah' esok walaupun terpaksa merangkak.

Mokhtar menyifatkan semangat tinggi yang ditunjukkan oleh setiap peserta yang akan hadir esok sama dengan perjuangan pemimpin Melayu lama khususnya ketika kaum itu dihina sehingga tercetus peristiwa 13 Mei 1969.

Tambahnya lagi, peristiwa 13 Mei berlaku kerana tindakan pelampau kaum tertentu yang sengaja masuk ke penempatan orang Melayu di Kuala Lumpur dan menghina dan menghalau mereka keluar.

Katanya lagi, cubaan itu gagal kerana penentangan dari orang Melayu, oleh itu semangat yang sama perlu dikekalkan dalam kalangan generasi mudah bagi memastikan mereka terus dihormati oleh kaum-kaum lain.

“Sampai bila kita mahu biarkan mereka menghina bangsa ini, dalam perhimpunan haram Bersih 4.0, gambar pemimpin Islam dipijak-pijak, selama ini mereka mempermainkan bangsa dan agama kita.

“Saya sendiri terlibat mempertahankan orang Melayu pada tahun 1969. Maka saya akan hadir esok, walaupun terpaksa merangkak, saya akan datang memberi sokongan kerana perjuangan seperti inilah yang berjaya mempertahankan orang Melayu daripada dihalau,” katanya memetik laporan Utusan Online.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved