ONEXOX
BannerFans.com

WANITA BAKAL DIPENJARA 12 BULAN KERANA RAKAM VIDEO PAK ARAB MERABA

on Wednesday, October 7, 2015



RIYAHD, ARAB SAUDI - Gara-gara merakam video aksi suami yang didakwa curang dan menyebarkannya di laman sosial, seorang wanita berhadapan dengan hukuman penjara atau denda.

Lapor Emirates247, video yang tersebar di laman sosial negara itu menunjukkan lelaki terbabit sedang bercakap dengan salah seorang pembantu rumahnya sebelum memeluk dan mencium wanita itu di dapur.

Bagaimanapun, pembantu rumah terbabit cuba mengelakkan diri dari diperlakukan sedemikian.




Berang dengan tindakan si suami, isterinya memuat naik rakaman video tersebut di laman sosial dengan kapsyen, "Hukuman minima untuk suami seperti ini ialah berlaku curang padanya,".

Malangnya, tindakan si isteri itu memakan diri dan bakal dikenakan tindakan undang-undang atas tuduhan menyalahgunakan teknologi dan memfitnah suaminya.

Menurut peguam Majid Qaroob, tindakan wanita itu boleh dipenjarakan setahun.

"Wanita itu berdepan dengan hukuman penjara setahun atau denda sebanyak SR500,000 (RM56,991) kerana memfitnah suaminya mengikut undang-undang jenayah siber. Undang-undang ini memastikan hukuman tegas terhadap mereka yang menyalahgunakan telefon bimbit dengan kamera atau peralatan lain untuk merakam gambar individu lain dan memfitnah mereka," katanya.

Bagaimanapun di laman sosial, netizen sepakat menyuarakan sokongan padu terhadap wanita itu.

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

Bapak Rahmad Bastian said...
This comment has been removed by a blog administrator.

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved