ONEXOX

Punca pekerja pipit orang utan sampai hamil tersebar

on Friday, December 18, 2015



Surabaya: Seorang kakitangan Zoo Surabaya ditangkap dan didakwa atas tuduhan menyerang beberapa haiwan secara seksual termasuk menyebabkan seekor orang utan betina bunting, lapor Kalimantan Press.

Perbuatan lelaki berusia 38 tahun itu terbongkar selepas dirakam beberapa kamera tersembunyi yang dipasang kakitangan keselamatan zoo selepas ada yang menyuarakan rasa sangsi terhadapnya.

Kakitangan zoo, Akhiroel Yahya berkata: “Ada haiwan nampak terangsang secara seksual apabila tiba masa untuk memberi mereka makan.

“Tetapi, apa yang paling membuatkan kami mengesyaki sesuatu tidak kena ialah melihat orang utan tertua kami, Marylin, hamil sedangkan dia tidak pernah bercampur dengan orang utan lain disebabkan sifatnya yang agresif,” katanya.

Pengarah zoo, Abdoel Hakim yang marah dengan kejadian itu mengakui mengambil masa untuk mengenal pasti apa sebenarnya berlaku.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved