ONEXOX

UMMANG HAI SODAP EH CENDOL DURIAN, KEK BATU KIKIR NI

on Thursday, December 24, 2015



Namo den Ahjib. Semalam den poie Batu Kikir. Bini den, Rose suh poie pasar Batu Kikir boli udang. Nak masak gulai sebelango koba eh.

Dalam pukul 11.30. Matahari moncanak boto. Paneh yang amek. Bepoloh2 den dibuek eh.

Tokak koring lak. Dapek makan cendol sodap ni. Dalam kepalo dah terbayang dah ni cendol.

" Haa, singgah kek Cendol Retro jap lah. Dah bukak dah ni. Dio bukak dari 11pg -6 ptg. Hari Ahad yo tutup " den koba dalam hati.

Sampai yo kek Cendol Retro, tesongeh2 den nengok pelanggan eh. Ramai. Ado dalam 7-8 org maso tu. Baguih, camni lah deh. Support org Melayu beniago.

Dongar eh, ado cawangan satu lagi kek Seremban. Di Taman Ampangan , Nasi Ayam Hainan Kak Lina. Hebat org Tikir ni.

Dah duduk tu den order Cendol Durian. Ngidam lak nak raso durian.

Sampai yo cendol den

" UMMANGHAII. TEGAMANG DEN "

Seuleh godang durian eh. Sekali den suap, perghhh. Cendol eh kenyal2 lembut, santan eh teraso fresh eh. Manih2 sodap. Bilo makan lak dgn durian.

BUNTANG MATO DEN. NIKMAT EH TAK TERKATO.

Rugi korang kalo tak ghaso ni. Den order sekali ROTI ARAB. Memang sodap lah roti eh. Mencanak poie eh. Cicah lak dgn Kari Daging. 😍

Ado gak menu lain. Cendol Pulut ,Jagung , Kacang merah , Ice cream dan Durian ( ikut musim )Lai Chi Kang, ABC , ABdol , Pulut Mangga , Pulut Durian.

Dalam sibuk den nikmati cendol durian den, lupo lak bini den nak masak udang. Osah boto. Pueh la dio nunggu. Sampai pkol 1 den nonggok minam cendol.

"Paghah ni, marah Rose lopih ni. Apo kato den tapau kan cendol durian. Harap dio xmarah".

Den cadangkan korang ghaso Cendol eh. Serius terus hilang dahaga den.

Kalau tak tau mana tempatnya boleh terus search di WAZE anda. Search : CENDOL RETRO.

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved