ONEXOX
BannerFans.com

Polis Buru Peluncur Extreme Jalan Seremban - Jelebu Yang Viral Di Media Sosial

on Tuesday, January 26, 2016



SEREMBAN: Pihak Polis Di Raja Malaysia telah menyiasat identiti peluncur yang menjadi viral di laman sosial apabila peluncur berkenaan telah melakukan aksi ekstrem 'street lugging' atau meluncur menuruni bukit dengan berbaring di atas papan selaju di Jalan Seremban-Jelebu di sini, semalam.

Memetik laporan BH Online, Pegawai Turus Trafik negeri, Asisten Superintendan Zainudin Ahmad berkata, pihaknya telah mendapat maklumat awam mengenai aktiviti ini di mana ianya membahayakan peluncur itu sendiri dan pengguna jalan raya lain.

"Aktiviti sedemikian tidak sepatutnya dilakukan di atas jalan raya terbuka dengan kehadiran kenderaan lain kerana jelas terlalu berbahaya.

"Kita sedang mengumpul maklumat mengenai identiti peluncur itu dan akan mengambil tindakan sewajarnya," katanya di sini, hari ini.

Rakaman video berdurasi 1 minit 5 saat itu menjadi viral selepas dimuat naik Ahli Jawatankuasa Pusat MCA, Loh Seng Kok, di dalam laman Facebook beliau dimana ia menunjukkan aksi seorang lelaki sedang meluncur laju menggunakan jalan raya awam dan memotong kenderaan lain sambil berbaring atas papan selaju.

Seng Kok berkata, dia yang memandu di jalan berkenaan terkejut dipotong dari arah kiri oleh peluncur terbabit di satu selekoh dan tidak dapat membayangkan jika dia terbabas dan peluncur itu digilis kenderaan.



Today as I was driving downhill along the winding Seremban-Jelebu road, a guy lying on a speeding skateboard overtook me from my left at a curved part. Could not imagine what if he skidded and slid under my wheels.“Street Lugging” is one of the Top Ten Most Dangerous Sport Games in the World. Lying on a skateboard and rolling down a street may seem like fun but it really involves great risks. A minute of collision may cause injuries of a lifetime. Bone fracture is also part of the game.今天当我开车沿着蜿蜒的芙蓉往日叻务下坡路段时,突然一名躺在超速滑板上的家伙在弯处从我的左边超车。不能想象如果他失控滑入我车轮子的后果。街头或公路玩滑板乃世界上的十个最危险的体育游戏之一。躺在滑板和滚下街看似有趣的,但它真的有很大的风险。 分分钟的碰撞可能会导致一生的人身伤害。 骨折也是游戏的一部分。

Posted by Loh Seng Kok 卢诚国 on 24hb Januari 2016


Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved