ONEXOX
BannerFans.com

PUNCA 1.6 JUTA KAKITANGAN AWAM MASIH ADA PEKERJAAN KERANA GST AMAT MENGHARUKAN

on Friday, January 29, 2016



PUTRAJAYA - 1.6 juta kakitangan awam di Malaysia diingatkan bahawa mereka masih kekal dalam jawatan masing-masing kerana adanya Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST), demikian kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

"GST dilaksanakan bukan untuk menyusahkan rakyat, tetapi adalah penyelamat kepada rakyat Malaysia. Dengan keadaan harga minyak jatuh AS$20 setong, Malaysia masih mampu mengekalkan semua penjawat awam.

"Tiada seorang pun yang kita hentikan termasuk pegawai-pegawai lantikan kontrak," katanya ketika menghadiri Hari Kastam Sedunia yang ke 34.

Difahamkan, kerajaan mempunyai 1.6 juga penjawat awam, manakala 10,000 kakitangan kontrak.

"Kita masih mampu menyediakan biasiswa, memberi bantuan BR1M dan sebagainya. Keadaan ekonomi dan kewangan negara amat stabil ini adalah salah satu faktor kerajaan melaksanakan GST," katanya.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved