ONEXOX
BannerFans.com

FAKTA Mengenai Kangkung Yang Jarang Diketahui

on Monday, January 13, 2014

Kenapa kangkung? Apa yang lebihnya kangkung? Mari kita telusuri tumbuhan hebat ini!

Kangkung atau nama saintifiknya Kangunese Kongese adalah tumbuhan ulam yang mudah dijumpai di kawasan-kawasan berair seperti tepi longkang, paya-paya dan kolam rawatan air. Berbatang lembut dan berwarna hijau.

Selalunya ia dimakan sebagai sayuran dan ulaman dalam juadah harian. Tetapi ada lagi kehebatan tumbuhan ini.



Pada akarnya terdapat sejenis bahan bakar yang mesra alam. Minyak hasil ekstrak akarnya mampu menggerakkan kereta sejauh 500km bagi setiap titik jika dicampurkan dengan 100liter ron97.

Pada batangnya juga terdapat komponen super karbohidrat yang mampu mengenyangkan seorang dewasa hanya dengan satu gigitan. Dikatakan roti lembas buatan elf lord of the rings menggunakan bahan yang sama.





Pada hujung pucuknya pula terdapat chloroplast istimewa yang mampu menukarkan cahaya matahari kepada aurum (emas). Penemuan terbaru ini dikatakan mampu menjadikan kangkung sebagai matawang menggantikan sistem wang kertas dan juga dinar emas. Wow!

Kerana itulah penurunan harga kangkung sebenarnya adalah rahmat dan usaha kerajaan menurunkan harga kangkung harus dipuji dan dipuja. Lebih afdhal jika disembah.

Akhir kata, majulah kangkung untuk negara.

- Prof Kangkung Al-Bullshitty

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved