ONEXOX

'DAPAT 4A TAPI RANKING NO 7 DALAM KELAS? KECEWA SUNGGUH!'

on Wednesday, November 18, 2015



Seorang wanita meluah rasa kecewanya di laman Facebook akan kegagalan anaknya mendapat ranking terbaik dalam kelas. Dia juga mendakwa tahap pendidikan anaknya semakin merosot.

"She have 4A but she got number 7/45. She make me disappointed this year.

Bagaimanapun, bagi netizen, keputusan dan kedudukan anaknya itu sudah cukup memadai untuk dibanggakan dan seharusnya bersyukur dengan pencapaian anaknya itu.

"Hmmm yelah tetapi still rasa down sebab penat ajar dia sampai aku sanggup berhenti kerja. Previously every year dia dalam ranking top 3. Aku akan tengok dia naik pentas dapat anugerah pelajar cemerlang. Tahun ini, nombor 7 dia bagi aku," katanya kecewa.

"Dia dah banyak main, itu yang merosot. Jangan bagi dia hadiah, nombor 7 itu bukan bagus. Akak tak puas hati, dia patut boleh score lebih lagi," tambahnya lagi.

Benarlah kata orang, ibu bapa sekarang lebih melihat anak mereka berada di ranking yang terbaik dan mendapat A dalam peperiksaan. Tetapi mereka tidak pernah mempedulikan sama ada anak mereka faham atau tidak apa yang dipelajari.

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

Yahya Shefee said...

KH. Maimoen Zubeir berkata;
"Jadi guru itu tidak usah punya niat bikin pintar orang. Nanti kamu hanya marah-marah ketika melihat muridmu tidak pintar. Ikhlasnya jadi hilang.Yang penting niat menyampaikan ilmu dan memndidik yang baik. Masalah muridmu kelak jadi pintar atau tidak, serahlah kepada Allah. Didoakan saja terus menerus agar muridnya mendapat hidayah."


November 18, 2015 at 8:14 PM

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved